ΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΛΕΚΟΣ ΧΑΤΖΗΚΩΣΤΑΣ
Για μία ακόμη φορά με αφορμή τη συζήτηση στη συνεδρίαση της Επιτροπής ποιότητας Ζωής σχετικά με την κυκλοφοριακή μελέτη για το δήμο της Βέροιας, ήρθε στην επιφάνεια η οδός Μητροπόλεως. Να θυμίσουμε ότι τα προηγούμενα χρόνια είχε γίνει σημείο αντιπαράθεσης, ενώ πλήθος «μύθοι» καλλιεργήθηκαν γύρω από τα οφέλη της αμφιδρόμησης της. Να τονίσουμε ότι θα πρέπει να γίνει σεβαστή επιτέλους η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για επαναφορά στην προηγούμενη της κατάσταση με τη ανάδειξη δηλαδή του μοναδικού ρωμαϊκού δρόμου. Δεν μπορούν π.χ φορείς και παρατάξεις να κάνουν λόγο προεκλογικά για την ανάγκη τουριστικής ανάπτυξης και από την άλλη να αρνούνται την ανάδειξη του μοναδικού ρωμαϊκού δρόμου στο κέντρο της πόλης…
Από την άλλη πλευρά επαγγελματίες κάνουν λόγο ότι πιθανή μονοδρόμηση της Μητροπόλεως θα προκαλέσει μείωση του τζίρου τους. Κάτι τέτοιο είναι αναπόδεικτο. Να υποθέσουμε ότι π.χ το πλήθος των μαγαζιών που έκλεισαν στην οδό Κεντρικής ήταν αποτέλεσμα της μονοδρόμησης της; Τι έχουν να πουν για τα μαγαζιά που έκλεισαν στην ίδια την Μητροπόλεως τον καιρό που ξαναέγινε διπλής κατεύθυνσης; Ο τζίρος των μαγαζιών τους πρώτιστα οφείλεται στην ακολουθουμένη κυβερνητική πολιτική που έκανε την πλειοψηφία των κατοίκων – «καταναλωτών» νεόπτωχους. Ας σταματήσει ο αποπροσανατολισμός…
Υπάρχει σίγουρα κυκλοφοριακό πρόβλημα στη Βέροια. Η πραγματικότητα αυτή απαιτεί επιστημονική μελέτη, που θα πρέπει όμως να έχει μία βασική φιλοσοφία όχι μόνο και αποκλειστικά τη διευκόλυνση του αυτοκίνητου, αλλά και του πεζού. Δεν μπορείς να δώσεις ουσιαστική λύση στο κυκλοφοριακό με δεδομένα π.χ τη ανυπαρξία χώρων στάθμευσης στις εισόδους της πόλης, με δεδομένο π.χ την ύπαρξη στο κέντρο της πόλης του σταθμού των ΚΤΕΛ και των Αστικών, με δεδομένο την καλλιεργούμενη αντίληψη ότι «πάω παντού με το αυτοκίνητο μου και το παρκάρω όπου θέλω». Η εμπειρία από την σημερινή αμφίδρομη Μητροπόλεως με το πλήθος των αυτοκινήτων να είναι σταματημένα (προσωρινά…) και να δημιουργούν πολλά προβλήματα δεν είναι και η πλέον ευχάριστη για κανέναν (οδηγούς-καταστηματάρχες) !
Γνωρίζουμε ότι κάποια ζητήματα έχουν πολιτικό «κόστος». Όμως οι τοπικές αρχές ας τολμήσουν…
Από την άλλη πλευρά επαγγελματίες κάνουν λόγο ότι πιθανή μονοδρόμηση της Μητροπόλεως θα προκαλέσει μείωση του τζίρου τους. Κάτι τέτοιο είναι αναπόδεικτο. Να υποθέσουμε ότι π.χ το πλήθος των μαγαζιών που έκλεισαν στην οδό Κεντρικής ήταν αποτέλεσμα της μονοδρόμησης της; Τι έχουν να πουν για τα μαγαζιά που έκλεισαν στην ίδια την Μητροπόλεως τον καιρό που ξαναέγινε διπλής κατεύθυνσης; Ο τζίρος των μαγαζιών τους πρώτιστα οφείλεται στην ακολουθουμένη κυβερνητική πολιτική που έκανε την πλειοψηφία των κατοίκων – «καταναλωτών» νεόπτωχους. Ας σταματήσει ο αποπροσανατολισμός…
Υπάρχει σίγουρα κυκλοφοριακό πρόβλημα στη Βέροια. Η πραγματικότητα αυτή απαιτεί επιστημονική μελέτη, που θα πρέπει όμως να έχει μία βασική φιλοσοφία όχι μόνο και αποκλειστικά τη διευκόλυνση του αυτοκίνητου, αλλά και του πεζού. Δεν μπορείς να δώσεις ουσιαστική λύση στο κυκλοφοριακό με δεδομένα π.χ τη ανυπαρξία χώρων στάθμευσης στις εισόδους της πόλης, με δεδομένο π.χ την ύπαρξη στο κέντρο της πόλης του σταθμού των ΚΤΕΛ και των Αστικών, με δεδομένο την καλλιεργούμενη αντίληψη ότι «πάω παντού με το αυτοκίνητο μου και το παρκάρω όπου θέλω». Η εμπειρία από την σημερινή αμφίδρομη Μητροπόλεως με το πλήθος των αυτοκινήτων να είναι σταματημένα (προσωρινά…) και να δημιουργούν πολλά προβλήματα δεν είναι και η πλέον ευχάριστη για κανέναν (οδηγούς-καταστηματάρχες) !
Γνωρίζουμε ότι κάποια ζητήματα έχουν πολιτικό «κόστος». Όμως οι τοπικές αρχές ας τολμήσουν…