Η «Μακεδονική» είναι από τις πρώτες εφημερίδες της Ελλάδας, που από το 2009 έχει ασχοληθεί με τον αγωγό φυσικού αερίου «TAP» που θα ξεκινά από το Αζερμπαϊτζάν και μέσω Ελλάδας θα καταλήγει στην Ιταλία. Από την πρώτη στιγμή είχαμε διατυπώσει όλες τις θετικές συνέπειες που θα έχει το πέρασμα του αγωγού από την Ημαθία, με τη δημιουργία θέσεων εργασίας αλλά και την εκμετάλλευση του φυσικού αερίου για την ενεργειακή κάλυψη επιχειρήσεων και νοικοκυριών. Την προηγούμενη εβδομάδα «έπεσαν» οι υπογραφές και προκρίθηκε η κατασκευή του αγωγού «ΤΑΡ» έναντι του «NABUCCO», ο οποίος δεν θα περνούσε από την Ελλάδα.
Μιλάμε για μία ιστορική επιτυχία της Ελλάδας και του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, που βάζει τη χώρα μας δυνατά στο ενεργειακό παιχνίδι της νοτιοανατολικής Μεσογείου.
Το ιστορικό της υπόθεσης
Τον Δεκέμβριο του 2010 κλιμάκιο της κοινοπραξίας «ΤΑΡ», είχε επισκεφθεί και την Ημαθία όπου είχε συνάντηση με τον τότε Νομάρχη και νυν Αντιπεριφερειάρχη Κώστα Καραπαναγιωτίδη, ζητώντας την γνώμη των φορέων της Ημαθίας για την ακριβή διαδρομή του αγωγού. Από τότε μέχρι σήμερα ο TAP περατώνει την μελέτη σχετικά με την βελτίωση της διαδρομής του αγωγού για το τμήμα από την Θεσσαλονίκη έως τα ελληνοαλβανικά σύνορα, μια διαδρομή που περνά και μέσα από το νομό μας.
Δηλώσεις εκπροσώπου της εταιρείας
Σε αποκλειστικές δηλώσεις στη «Μ» τον Μάρτιο του 2011, ο σύμβουλος επικοινωνίας της εκπροσώπου εταιρείας του «TAΡ» στη χώρα μας, Γιώργο Χατζηδάκης είχε δηλώσει: «Είμαστε στην τελική φάση κατάληξης της βέλτιστης διαδρομής και σε συνεχή διαπραγμάτευση με τα αρμόδια υπουργεία για να πάρουμε τις απαραίτητες άδειες που είναι πολλές». Όσον αφορά το πότε θα υλοποιηθεί το έργο μας είχε είπε τα εξής: «Σίγουρα αναμένουμε την τελική απόφαση του Αζερμπαϊτζάν για το έργο καθώς υπάρχουν και άλλοι αγωγοί φυσικού αερίου. Εμείς είμαστε θετικοί στο να περάσει ο αγωγός μέσα από την Ελλάδα, τη Θεσσαλονίκη και να καταλήξει στην Ιταλία». Μετά από δύο χρόνια σχεδιασμών, αλλά και κυβερνητικής απραξίας από τις κυβερνήσεις Παπανδρέου - Παπαδήμου, η απόφαση ελήφθη και είναι θετική για την πατρίδα μας.Καραπαναγιωτίδης για το φυσικό αέριο
Μετά τις πρώτες επαφές που έγιναν το 2011 στην Αντιπεριφέρεια Ημαθίας, μεταξύ υπηρεσιακών παραγόντων και στελεχών της κοινοπραξίας «ΤΑΡ», ερωτηθείς για τις δυνατότητες εκμετάλλευσης του φυσικού αερίου από τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις της Ημαθίας, ο Κώστας Καραπαναγιωτίδης είχε πει στη «Μ»: «Είναι σίγουρο πως η διαδρομή του αγωγού περνάει από την Ημαθία, από κει και πέρα αν θέλουμε να έρθει το Φυσικό Αέριο στο νομό μας θα πρέπει να ιδρύσουμε μια εταιρία η οποία θα το διαχειρίζεται, όπως υπάρχει τώρα στη Θεσσαλονίκη, γιατί όχι και σε περιφερειακό επίπεδο ή σε συνεργασία νομών όπως της Ημαθίας και της Πέλλας», μας είπε χαρακτηριστικά. Βέβαια, τα δεδομένα από τότε άλλαξαν, ως προς τις εταιρίες διαχείρισης του αερίου, με δεδομένη την προσπάθεια αποκρατικοποίησης των ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ.
Μιλάμε για μία ιστορική επιτυχία της Ελλάδας και του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, που βάζει τη χώρα μας δυνατά στο ενεργειακό παιχνίδι της νοτιοανατολικής Μεσογείου.
Το ιστορικό της υπόθεσης
Τον Δεκέμβριο του 2010 κλιμάκιο της κοινοπραξίας «ΤΑΡ», είχε επισκεφθεί και την Ημαθία όπου είχε συνάντηση με τον τότε Νομάρχη και νυν Αντιπεριφερειάρχη Κώστα Καραπαναγιωτίδη, ζητώντας την γνώμη των φορέων της Ημαθίας για την ακριβή διαδρομή του αγωγού. Από τότε μέχρι σήμερα ο TAP περατώνει την μελέτη σχετικά με την βελτίωση της διαδρομής του αγωγού για το τμήμα από την Θεσσαλονίκη έως τα ελληνοαλβανικά σύνορα, μια διαδρομή που περνά και μέσα από το νομό μας.
Δηλώσεις εκπροσώπου της εταιρείας
Σε αποκλειστικές δηλώσεις στη «Μ» τον Μάρτιο του 2011, ο σύμβουλος επικοινωνίας της εκπροσώπου εταιρείας του «TAΡ» στη χώρα μας, Γιώργο Χατζηδάκης είχε δηλώσει: «Είμαστε στην τελική φάση κατάληξης της βέλτιστης διαδρομής και σε συνεχή διαπραγμάτευση με τα αρμόδια υπουργεία για να πάρουμε τις απαραίτητες άδειες που είναι πολλές». Όσον αφορά το πότε θα υλοποιηθεί το έργο μας είχε είπε τα εξής: «Σίγουρα αναμένουμε την τελική απόφαση του Αζερμπαϊτζάν για το έργο καθώς υπάρχουν και άλλοι αγωγοί φυσικού αερίου. Εμείς είμαστε θετικοί στο να περάσει ο αγωγός μέσα από την Ελλάδα, τη Θεσσαλονίκη και να καταλήξει στην Ιταλία». Μετά από δύο χρόνια σχεδιασμών, αλλά και κυβερνητικής απραξίας από τις κυβερνήσεις Παπανδρέου - Παπαδήμου, η απόφαση ελήφθη και είναι θετική για την πατρίδα μας.Καραπαναγιωτίδης για το φυσικό αέριο
Μετά τις πρώτες επαφές που έγιναν το 2011 στην Αντιπεριφέρεια Ημαθίας, μεταξύ υπηρεσιακών παραγόντων και στελεχών της κοινοπραξίας «ΤΑΡ», ερωτηθείς για τις δυνατότητες εκμετάλλευσης του φυσικού αερίου από τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις της Ημαθίας, ο Κώστας Καραπαναγιωτίδης είχε πει στη «Μ»: «Είναι σίγουρο πως η διαδρομή του αγωγού περνάει από την Ημαθία, από κει και πέρα αν θέλουμε να έρθει το Φυσικό Αέριο στο νομό μας θα πρέπει να ιδρύσουμε μια εταιρία η οποία θα το διαχειρίζεται, όπως υπάρχει τώρα στη Θεσσαλονίκη, γιατί όχι και σε περιφερειακό επίπεδο ή σε συνεργασία νομών όπως της Ημαθίας και της Πέλλας», μας είπε χαρακτηριστικά. Βέβαια, τα δεδομένα από τότε άλλαξαν, ως προς τις εταιρίες διαχείρισης του αερίου, με δεδομένη την προσπάθεια αποκρατικοποίησης των ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ.
Πιθανότατα, η περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου φυσικού αερίου προς την Ημαθία, θα προκύψει αφενός με το πέρασμα του αγωγού από τον νομό μας και αφετέρου με την πραγματοποίηση νέων επενδύσεων σε δίκτυα από τους επόμενους ιδιοκτήτες των μέχρι σήμερα δημοσίων επιχειρήσεων ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ.