Παρουσιάστηκε η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που θα συνδέει μεταξύ άλλων τη Θεσσαλονίκη με την Ημαθία και συγκεκριμένα το Πλατύ, την Αλεξάνδρεια, τη Βέροια και τη Νάουσα με προορισμό το νομό Πέλλας. Η μελέτη έγινε γνωστή σε
εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρόντος του Γενικού
Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Θάνο Βούρδα, του Προέδρου του ΟΣΕ Γιώργου Κακουλάκη, του Διευθύνοντος Συμβούλου Παναγιώτη Θεοχάρη και του Γενικού Διευθυντή Γρηγόρη Σαμπατακάκη, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Πέλλας, στο δημαρχείο Γιαννιτσών, ήταν παρόντες
Ο Θανάσης Βούρδας έθεσε για πρώτη φορά σαφές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, ενώ η διοίκηση του ΟΣΕ αναφέρθηκε στη σημασία του έργου για την περιοχή.
Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Κεντρικής Μακεδονίας θα αποτελέσει ένα νέο, σύγχρονο, εναλλακτικό μέσο δημόσιων μεταφορών συνδέοντας τα μεγάλα αστικά και περιφερειακά κέντρα με την πόλη της Θεσσαλονίκης.
Το έργο θα περιλαμβάνει δύο σκέλη:
1. Την σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης γραμμής Θεσσαλονίκη - Πλατύ - Αλεξάνδρεια - Βέροια - Νάουσα - Σκύδρα.
2. Την κατασκευή νέας μονής ηλεκτροδοτούμενης γραμμής μήκους 88,7 km με πλάτος τυπικής διατομής 6,60m Άγιος Αθανάσιος – Χαλκηδόνα – Πέλλα – Νέα Πέλλα – Γιαννιτσά – Γαλατάδες/Καρυώτισσα – Δάφνη/Καλύβια – Σκύδρα
Η συχνότητα των συρμών θα είναι ανά 1 ώρα με αριθμό μετακινούμενων επιβατών και κατά τις δύο κατευθύνσεις 8000 επιβάτες/ ημέρα. Ο χρόνος απλής διαδρομής θα είναι 1h 08’ για την Έδεσσα και 55’ για την Σκύδρα.
Θα τοποθετηθούν 25 ΑΣΙΔ (αυτόματο σύστημα ισόπεδης διάβασης) και θα αναβαθμιστεί μέσα από το έργο και ο σταθμός Γέφυρα.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 229.320.000,00 € και αναλύεται ως εξής:
Α. 110 εκατ € η κατασκευή της νέας γραμμής (Άγιος Αθανάσιος – Χαλκηδώνα – Κουφάλια- Πέλλα – Νέα Πέλλα – Γιαννιτσά – Γαλατάδες/Καρυώτισσα – Δάφνη/Καλύβια – Σκύδρα)
Β. 69,3 εκατ. € η αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής (ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση) (Θεσσαλονίκη- Σίνδος- Άδενδρο- Πλατύ- Λειανοβέργι, Αλεξάνδρεια, Λουτρός- Κεφαλοχώρι- Ξεχασμένη- Κουλούρα- Μέση- Βέροια- Νάουσα- Επισκοπή- Πετριά- Σκύδρα)
Γ. 50 εκατ. € προμήθεια τροχαίου υλικού
Η μελέτη σκοπιμότητας της σιδηροδρομικής σύνδεσης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για εμπορικές μεταφορές αποτελώντας, εν δυνάμει, τμήμα της σιδηροδρομικής Εγνατίας και των διευρωπαϊκών δικτύων, απέδειξε την σκοπιμότητα της γραμμής με IRR περί το 5% και θετική καθαρή παρούσα αξία.
Η γραμμή αυτή θα βοηθήσει σημαντικά την Πέλλα να ξεφύγει από την συγκοινωνιακή της απομόνωση και θα κάνει ευκολότερη, ταχύτερη, ασφαλέστερη και φθηνότερη ην μεταφορά ανθρώπων και υλικών από και προς την Πέλλα.
Θα διασυνδεθεί στην πορεία με τις μεταποιητικές βιομηχανίες (κυρίως αγροτικών προϊόντων) και με το Αγροτοδιατροφικό πάρκο στην Πετριά.
Παράκαμψη Σκύδρα - Αριδαία
Το τμήμα αυτό μήκους 27 km αποτελεί παράκαμψη της κεντρικής σιδηροδρομικής γραμμής κοστολογήθηκε κατ’ αρχάς σε 55 εκατ. €. Θα μελετηθεί αναλυτικότερα στο στάδιο της προμελέτης.
Ο Γιάννης Σηφάκης επέμεινε στην αναγκαιότητα του (με δεδομένη και την πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα των Λουτρών Πόζαρ όλο τον χρόνο) και θα παρακολουθήσει την διαδικασία προμελέτης και της παράκαμψης αυτής με στόχο την ισόρροπη ανάπτυξη της Πέλλας και την διευκόλυνση της τουριστικής κίνησης αλλά και των μόνιμων κατοίκων.
Ο βουλευτής (που είναι γνωστό ότι, μαζί με την πρωτοβουλία πολιτών για τον σιδηρόδρομο, παλεύει για το έργο αυτό πολλά χρόνια και σίγουρα από την πρώτη μέρα που εκλέχθηκε εκπρόσωπος των πολιτών της Πέλλας στο κοινοβούλιο «ανασύροντας» αυτό το έργο από τα αζήτητα) εκφράζει την ικανοποίηση του και μαζί και την ικανοποίηση των πολιτών της Πέλλας για την εξέλιξη αυτή και θα παρακολουθήσει από κοντά την πρόοδο της προμελέτης και αργότερα της μελέτης με στόχο την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων για την ένταξη του έργου στο CEF και την έναρξη της υλοποίησης του το συντομότερο δυνατόν. Δηλώνει επίσης ότι η κυβέρνηση θα αντιστρέψει την καταστροφική πορεία της Πέλλας τις προηγούμενες δεκαετίες προς τις τελευταίες θέσεις σε κατά κεφαλήν εισόδημα στην χώρα και θα της δώσει την θέση που της αξίζει τον εγχώριο καταμερισμό συμβάλλοντας και στην άρση των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων.
εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρόντος του Γενικού
Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Θάνο Βούρδα, του Προέδρου του ΟΣΕ Γιώργου Κακουλάκη, του Διευθύνοντος Συμβούλου Παναγιώτη Θεοχάρη και του Γενικού Διευθυντή Γρηγόρη Σαμπατακάκη, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Πέλλας, στο δημαρχείο Γιαννιτσών, ήταν παρόντες
Ο Θανάσης Βούρδας έθεσε για πρώτη φορά σαφές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, ενώ η διοίκηση του ΟΣΕ αναφέρθηκε στη σημασία του έργου για την περιοχή.
Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Κεντρικής Μακεδονίας θα αποτελέσει ένα νέο, σύγχρονο, εναλλακτικό μέσο δημόσιων μεταφορών συνδέοντας τα μεγάλα αστικά και περιφερειακά κέντρα με την πόλη της Θεσσαλονίκης.
Το έργο θα περιλαμβάνει δύο σκέλη:
1. Την σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης γραμμής Θεσσαλονίκη - Πλατύ - Αλεξάνδρεια - Βέροια - Νάουσα - Σκύδρα.
2. Την κατασκευή νέας μονής ηλεκτροδοτούμενης γραμμής μήκους 88,7 km με πλάτος τυπικής διατομής 6,60m Άγιος Αθανάσιος – Χαλκηδόνα – Πέλλα – Νέα Πέλλα – Γιαννιτσά – Γαλατάδες/Καρυώτισσα – Δάφνη/Καλύβια – Σκύδρα
Η συχνότητα των συρμών θα είναι ανά 1 ώρα με αριθμό μετακινούμενων επιβατών και κατά τις δύο κατευθύνσεις 8000 επιβάτες/ ημέρα. Ο χρόνος απλής διαδρομής θα είναι 1h 08’ για την Έδεσσα και 55’ για την Σκύδρα.
Θα τοποθετηθούν 25 ΑΣΙΔ (αυτόματο σύστημα ισόπεδης διάβασης) και θα αναβαθμιστεί μέσα από το έργο και ο σταθμός Γέφυρα.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 229.320.000,00 € και αναλύεται ως εξής:
Α. 110 εκατ € η κατασκευή της νέας γραμμής (Άγιος Αθανάσιος – Χαλκηδώνα – Κουφάλια- Πέλλα – Νέα Πέλλα – Γιαννιτσά – Γαλατάδες/Καρυώτισσα – Δάφνη/Καλύβια – Σκύδρα)
Β. 69,3 εκατ. € η αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής (ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση) (Θεσσαλονίκη- Σίνδος- Άδενδρο- Πλατύ- Λειανοβέργι, Αλεξάνδρεια, Λουτρός- Κεφαλοχώρι- Ξεχασμένη- Κουλούρα- Μέση- Βέροια- Νάουσα- Επισκοπή- Πετριά- Σκύδρα)
Γ. 50 εκατ. € προμήθεια τροχαίου υλικού
Η μελέτη σκοπιμότητας της σιδηροδρομικής σύνδεσης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για εμπορικές μεταφορές αποτελώντας, εν δυνάμει, τμήμα της σιδηροδρομικής Εγνατίας και των διευρωπαϊκών δικτύων, απέδειξε την σκοπιμότητα της γραμμής με IRR περί το 5% και θετική καθαρή παρούσα αξία.
Η γραμμή αυτή θα βοηθήσει σημαντικά την Πέλλα να ξεφύγει από την συγκοινωνιακή της απομόνωση και θα κάνει ευκολότερη, ταχύτερη, ασφαλέστερη και φθηνότερη ην μεταφορά ανθρώπων και υλικών από και προς την Πέλλα.
Θα διασυνδεθεί στην πορεία με τις μεταποιητικές βιομηχανίες (κυρίως αγροτικών προϊόντων) και με το Αγροτοδιατροφικό πάρκο στην Πετριά.
Παράκαμψη Σκύδρα - Αριδαία
Το τμήμα αυτό μήκους 27 km αποτελεί παράκαμψη της κεντρικής σιδηροδρομικής γραμμής κοστολογήθηκε κατ’ αρχάς σε 55 εκατ. €. Θα μελετηθεί αναλυτικότερα στο στάδιο της προμελέτης.
Ο Γιάννης Σηφάκης επέμεινε στην αναγκαιότητα του (με δεδομένη και την πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα των Λουτρών Πόζαρ όλο τον χρόνο) και θα παρακολουθήσει την διαδικασία προμελέτης και της παράκαμψης αυτής με στόχο την ισόρροπη ανάπτυξη της Πέλλας και την διευκόλυνση της τουριστικής κίνησης αλλά και των μόνιμων κατοίκων.
Ο βουλευτής (που είναι γνωστό ότι, μαζί με την πρωτοβουλία πολιτών για τον σιδηρόδρομο, παλεύει για το έργο αυτό πολλά χρόνια και σίγουρα από την πρώτη μέρα που εκλέχθηκε εκπρόσωπος των πολιτών της Πέλλας στο κοινοβούλιο «ανασύροντας» αυτό το έργο από τα αζήτητα) εκφράζει την ικανοποίηση του και μαζί και την ικανοποίηση των πολιτών της Πέλλας για την εξέλιξη αυτή και θα παρακολουθήσει από κοντά την πρόοδο της προμελέτης και αργότερα της μελέτης με στόχο την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων για την ένταξη του έργου στο CEF και την έναρξη της υλοποίησης του το συντομότερο δυνατόν. Δηλώνει επίσης ότι η κυβέρνηση θα αντιστρέψει την καταστροφική πορεία της Πέλλας τις προηγούμενες δεκαετίες προς τις τελευταίες θέσεις σε κατά κεφαλήν εισόδημα στην χώρα και θα της δώσει την θέση που της αξίζει τον εγχώριο καταμερισμό συμβάλλοντας και στην άρση των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων.